En (kanske) djupare analys av Snövit

Okej jag vet att jag redan har gjort ett inlägg där jag gjorde en enkel analys av Dinsey prinssesor, men Snövit kommer tillbaka till mitt sinne och retar mig med hennes beetende. Jag har nämligen kommit till insikt att Snövit är den sämsta Disney prinssesan och kanske den sämsta karaktären någonsin för att vara huvudrollen i sin egna film.

Snövit har en enkel personlighet, det har jag redan nämnt i mitt andra inlägg. Hennes personlighet är en reflektion till hennes utseende, alltså vackert utseende vacker personlighet. Side note: Drottning hade själv ganska bra utseende om man ska lita på spegelen innan till dess Snövit blev vuxen, och man kan ju inte anta att alla andra kvinnor i det riket var jättefula jämfört med drottnig, så varför är drottningen ond? Om man nu ska lita på att beetende är en reflektion av utseende.

I alla fall, Snövit ser bra ut och av den anledning beter hon sig snällt mot alla. Helsike jag tror till och med att hon älskade drottning trots att hon vissade sånt förfrakt mot Snövit.

Men hon visar ett liknade karaktär skap som Askungen, att bara låt saker hända av sig själv. Fast i Snövits fall så har hon inga drömmar eller mål. Hon finner lycka i vilken jävla situation som helst. Okej kanske riktig så, hon har faktis en gråt scen i filmen, men det är efter hon nästa blev mördar och bort jagad ifrån det ända hem hon någonsin känt till.

Men i alla fall, i början av filmen bor i misär och tvingas till att städa. Men fuck me om hon inte är överlycklig och sjunger. Sen nöjer hon sig snabbt att bo oss dvärga i den lilla stugan i skogen, där hon också måste städa för att behålla sin plats i huset. Okej jag vet att dvärgar hade låtit henne bo där i alla fall bara för att hon är vacker som det sägs, men Snövit hade inte låtit sig bo där själv om hon inte hade städat åt dem. Sen har vi det med säng problemet. Snövit som fullvuxen människa tog alla deras sju sänger bara så hon kunde sova. Nu är det så här, var ska dvärgarna sova? I deras sängar såklart, var ska Snövit sova? I deras sängar såklart? Så antingen ska hon dela sju sängar med sju halvt bekanta män, (a stranger is a friend you don't know yet) eller så får hon fan ta och sova på glovet. Men nej säger ni, dvärgar sover på glovet, för Snövit är så vacker. Fuck no, Snövit skulle aldrig låta hennes egen välvilja gå förre någon anna, och även om så har problemet med att dela bostad med sju män som du inte känner, och är extremt kåta på dig. Sexist säger du nu, men kom igen för eller senare hade dem försökt få till det med Snövit, trots att hon är vacker för att besudlas. Hon hade nog också gått med på det, i skräck att tro att hon skulle bli utkörd ur huset om hon inte uppföljer hus mästarnas krav. Men trots alla dessa dileman så dansar dem och har jätte skoj!

(My dwarfs was drinkers, and one night they go of crazier than usual!)

Sen låter hon sig glatt tas med av en nekrofilisk prins till ett nytt kungadöme långt bort i fräjan. Vad händer sen? Snövit kan aldrg låta sig behandlas som en prinssesa/drottning. Hon kommer sätta andras välvilja först innan sin. Fast det kanske skulle bli den bästa drottningen någonsin.

Tänk om Snövit får en personlighet? Tänk om hon blir precis som sin mamma drottningen? Får en ännu vackrare drotter, (om man har den smaken vill säga) och försöker döda henne? Vet ni vad det skulle faktist vara en dugglig uppföljare, "Snowhite 2: No it's spring bitch!".

Men vad jag får, och jag vet inte om jag gjort det tydligt är att Snövit nöjer för lätt i vilken situation hon än är. Hon såg ganska nöjd ut när hon var död också om jag ska vara ärlig. Hon har verkligen inga drömmar, visst hon blev kär i prinsen i början vid första ögonkastet, men brydde hon sig om att få hans rike? Nej, hon var generellt nöjd med sin sitution som slav i hennes mammas slott. Och det också, då kanske inte hade det bästa boend förhållande där så byter hon ner sig med ganska lite till faktis inget gnällande. Alltså från att bo i ett jävla slott! Till att bo i en liten stuga i skogen med sju enkelt karaktärs riktade dvärgar. Jag om något hade blvit lite "what fuck man!". Det ända som blir lite bättre är att hon inte måste bo oss drottningen som hatar henne, men det är bara hon som hatar henne. Alla andra verkar älska henne, och gör bara som drottningen säger för att... tjah she's the fucking queen and she'll have your head on a pipe if say otherwise!

Nu orkar jag inte fortsätta, så om ni har andra syn punkter nämn dem i kommentarerna.

MVH Anthon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0