Gunnars Episka Saga - Läses på egen risk

OBS: Det följande som jag har skrivit, skrev jag för ett väldigt långt sedan. Jag antar tanken var att jag bara skulle fullt ut skriva på improvisation och se vad det skulle bli. Eftersom jag är tydligen en hemsk människa är innehållet lite perverst och barnsligt. Den enda anledning till att jag faktis lägger upp den här omkring tre år gamla texten är pga att jag faschinerades lite över mig själv. Faschinerad över hur vulgär men ändå smart på nåt sett jag kan va ibland. Det här "Gunnars Episka Saga".

Förord: Alla plankor har vassa hörn.


Gunnar satt och runkade på en pissoar och grät, då kom gud ner och frågade Gunnar varför gråter du Gunnar? Då svarade Gunnar jag kan inte komma, då började fem albanska kaniner dansa ett nummer ifrån Svansjön och avslutad med en 900 graders spin. Varför detta ens skulle hända vet ingen förutom Gud och Gunnar. Somliga säger att det var Guds egna påhitt medans andra säger att Gunnar är psykiskt sjuk då han både konversera med den såkallade Kristi gud och ser fem albanska kaniner som dansar. Då i Gunnar försvar menar han att folk lägger mer vikt på Gud och dansen i deras argument emot hans psykiska välmående och inte frågar sig, varför albanska kaniner? Sen vidare finns det ens för det första något som heter albanska kaniner? Har jag, som skrivt den här underliga texten något emot självaste Albanien? Är det något med Albanien som sätter igång en komisk elektron i hjärna på mig? Kunde inte bry mig mer om det, för jag skulle inte bli lyckligare av det.

 Vad är frihet då? En definitionsfråga om ni frågar mig, Gunnar har ingen kommentar på ämnet och fortsätter med sitt patetiska självömkande. Är frihet för honom att egentligen lyckas komma? Eller att Gud som ständigt enligt kristendomen tittar på när han runkar, ska titta bort. Gunnar har ingen kommentar om ämnet som sagt. Nu blev kaninerna till en stor krokodil, men inte Gustave för ren ondska passar inte in i barnsagor. Men frihet var är det? Frågan skulle människan kunna analysera tills hon dör och inser att den där flaskan med vin inte faktiskt smakade så gott som recesenten sa att den var. Men var är frihet då, ska vi någonsin få definition på denna fråga? Tycker du om frihet? Ja såklart, frihet är ändå positiv och motsatsen till frihet är, ja vad är det? Fångenskap, skulle man väl kunna säga, men vad är då ett fångenskap? Förutom att sitta inlåst i rum med fyra väggar och fem albanska kaniner som dansar ett nummer ur Svansjön, oj förlåt och en krokodil som inte gör något.

Fan ta dessa jävla krokodiler som bara ligger och dräller och inte gör något för samhället. Kunde dem inte vara lite som kaninerna i alla fall. Söta små djur som skuttar och omkring och roar oss. Har ingen aning om världens riktiga problem, men krokodiler har det. Dem är ett av dem djur som bara ligger och väntar på att hugg tag i de ovetande kaninerna och dra ner dem djupt i vattnet för att aldrig mera ses till. Dem kaninerna blir aldrig sig lika, det grantera jag. Gunnar bara håller små vanligt på med sitt runkade, åtminstone är han ingen krokodil säger Gud. Gud verkar så snäll eller hur, men han gör inte så mycket nu förtiden eller hur? Bara mest är där och kollar på. Han kanske är en krokodil, och då är han även en hycklare.

Gunnar börjar få tristes och tar en filt och skyler sig själv från Gud med en filt, för Gud börjar gå honom på nerverna. Om nu bokstavligen någon skulle kunna gå någon nerverna tror jag det skulle göra väldigt ont. Krokodilen som var kaniner blir nu en människa, rättare sagt Göran Person. Göran sätter sig ner vid Gunnar och frågar varför han är så ledsen. Han säger att han inte kan komma och Gud gör inte hela saken bättre. Då säger Göran "jag kan inte se någon annan än dig här inne". Gunnar frågar Gud, kan du se mig. Eftersom Gud närvaro är ständig och han kan se allt, så borde han kunna det. Gud sa då, nej för du är under en filt. Då försvann Gud i ett moln och Göran Person avgick sin post som partiledare och Gunnar lyckades komma.

~

Jag ska aldrig skriva något på improvisation igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0