Batmans dagbok - Del 1

Nu ska vi få en insikt i Batmans vardag, genom att läsa i hans hemliga "Bat-diary". Vi här på redaktion (Jag, och Mig själv) hoppas att våran kära Batman inte tar illa upp för att vi publicerar hans hemligheter så här fritt på interweben, för andra att läsa. Till vårt egna försvar, kan vi säga att eftersom Batman inte legitmerad brottsbekämpar och uppträder i detta inlägg under det kända alias "Batman" bör han inte försöka med några stämmningar. Hans identitet är hemlig och han är en brottsling i lagens ögon, så om han skulle träda fram som Batman och stämma skulle det bara vara ur löjligt. Så det enda sättet för honom försöka att stämma oss är att ta av sig masken och bekäna vem han är. Vi här på redaktionen vet vem han är, men vi har bestämmt att hemlig hålla det och censurera allt som kan koppla honom till hans riktiga identitet.  Vi kommer lägga upp hans dagboks inlägg i en serie, en dag, ett lnlägg. Här är det första.

Varningen, innehållet kan var opassande för barn och folk utan humor.

 Onsdagen den 5 mars

Anlände till grottan siså där kring tre tiden på natten. Jokern är som vanligt i gång med sitt jävla clown gäng. Spred massa kaos, lyckades få fast dem flesta av hans clowner. Liten vinst, någonstans är jokern och planerar nåt stort. Vad ska man säga? Allt känns så himmla repetativt. Jokern gör lite kaos, jag tar fast lite av hans clown gäng, han går lös, Gordon ringer mig dagen efter säger att Jokern är i gång igen, jag åker ditt slåss lite, Jokern drar några halvdana skämt, (Fan hoppas han inte nån gång faktis drar ett skämt jag skrattar åt, det skulle vara världens seger för den lilla fjant clownen) jag slåss lite till, tar fast honom Gordon skicka honom till Arkham, han tar sig ut efter cirka en vecka, sen om igen... Måste gå nu, Alfred ropar efter mig. Förmodligen Gordon som ringer. Kan det vara Gåtan den här gången? Han har varit tyst ett tag. Ska bli kul att knäcka hans Gåtor igen, och jag redo. Har tittat på fångarna på fortet mycket nu och dem där Gåtorna är riktigt svåra ibland. Undrar om han tittar på det progammet också? I alla fall måste gå nu.

I'm Batman




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0