Blast From The Past: Upp Till Bevis

Jo, jag har faktiskt tänkt att fortsätta med den startade serien "Blast From The Past". Men eftersom jag kan göra vad jag vill med den här bloggen, har inte andra personer så mycket och säga till om vad den ska innehålla. Inte för att jag tror det ligger i någons direkta intresse, om vad exakt jag publicerar på den här bloggen. Såvidare det inte är naken bilder av Christian Bale.

Aaaah
Had to be done

Men jag tänkt att göra en tillbaka blick på ett program, som jag brukade kolla på förut när det gick på tv. Det hette "Upp Till Bevis" och program ledaren var Sven Melander.



Jag kom och tänka på det här programmet en dag när vakande, och varför vet jag. Varför dem slutade att göra programmet är en ännu större fråga för mig. För som jag kommer ihåg, var det här ett av mina favorit program på tv när jag växte upp.

Om ni inte vet vad det hela handlar (även efter att ha kollat på klippet), så är premissen "Svenska fördomar". Man ska försöka lista vad folk har för yrke, utifrån att sätta in dem en i scen satt typisk arbetsakt för de yrket dem tror person har. Efter man sett hur en person pristerat i det antagande yrket, ska man gissa om dem faktiskt är låt säga en frisör eller inte. Svara man rätt så vinner man något, vad minns jag inte (pengar?).

Men varför tyckte jag om det?: Ingen anning faktiskt, men tydligen tyckte jag om det så mycket för att ha den med i det här segmentet. Kanske är det så att jag har smak för tävlings program (förutom Idol, Talang eller något annat som krossar drömmar). Jag kollar på program som "Vem vet mest", "Postkodsmiljonären" (bara frågesports delen), "På Spåret", "Så ska det låta". Somliga av dessa program skulle vissa personer inte stå ut med att kolla på, men jag är väl i särslaget då.

Så nu ska jag lämna er med...

Aaaah
Hehehe :3



MVH Anthon

Kommentarer
Postat av: Syster

Det där frågesporterna brukar göra så folk sätter pensionärsvarning på en.

2011-06-13 @ 19:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0