Alexander Bard - och den visare sidan

Alexander Bard, vilken enastående... person. Han liksom um, väcker människors intresse till liv... Okej jag har aldrig riktig tyckt om människan, jag kände inte till som mycket mer om honom än att han är den där konstiga gubben i BWO som klär sig roligt.

Bard
Bard: Syns jag?

Men igenom av att min tillvaro som arbetslös, så jag fått mycket tid över till att göra mycket mindre viktiga saker, som att följa Idol. Det är något som jag inte så stolt över att medge men nu är det bara så, och jag tror inte att det har undgått er andra att Alexander Bard sitter med i Idol juryn i år. Där spelar han rollen som det elake gubben som säger vad han tycker, även om resten av Jury medlemarna inte sammtycker, eller han kanske är sån vad vet jag. Det ända jag vet att Juryn i Idol brukar bestå av en som är den lite roligare, men när han inte tycker om nåt som vet man att "shit is going down" (Anders Bagge), En kvinna som aldrig vet vad hon tycker (Leila Bagge) och Alexander Bard den elake och ärlige. Oh juste, i år har dem en till kille som agerar som en blanding av allt (vet inte vad han heter).

Alexanders åsikter kan vara hårda, och i bland till och med orelevanta (tycker jag). Men det är inte jag tänkt ta upp, för det för lätt att hacka på en man som alltid gå runt med mustach håret i munnen. Nej för det här ska slutligen handla om vad jag såg igår på TV och vad Bard hade och säga.

Klockan var omkring 21:30, jag satt och kanal surfade medans jag väntade på ett program som jag skulle titta på vid klockan 22:00 skulle börja. Då hamnar jag tills slut på SVT2 där programet Kobra har hållt på i en halv timme, dagens ämnen var sångröster.

Dem hade intervjuat några artister och frågat dem om vad dem tycker är en bra sång röst. Dem till frågande (som jag kommer ihåg) var Tommy Körberg och Alexander Bard. Vad Körberg hade och säga om saken vet jag inte riktigt, för så fort han öppnar munnen tappar jag all form av intresse, då han lär prata om sig själv som sångare. Men jag vad jag minns lite vagt av vad Bard sa var genialiskt. Frågan, "vad är en bra sångröst?" och hans svar (inte helt korrekt citerat kanske) "Det är som en flicka fråga en pojke varför han älskar henne, om den pojke har ett svar då älskar han henne inte. Men om han inte vet så är det äkta kärlek, för det är som om man älskar en sångröst, man vet inte varför man gör det man bara gör". Alexander, you genius you!

Det svaret gjorde mig glad inombords, för att det är så klockrent och visst han har särkerligen inte patent på den filosofiska tanke men att han tycker så gör mig glad, och att verkligen vet att han tycker så på grund av hans brutala ärlighet.

Sen en annan fråga han svarade på kan motbevisa den visare sidan oss Bard. "Tycker du att du har en bra sångröst", och hans svar "Jag låter som en våldtagen 8 åring :D".

Men det var allt för det här inlägget men onödig uppbyggning till något som kunde lätt sammanfattas i awesome statments istället.

MVH Anthon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0