Helvetet

En sen kväll någon dag sedan, satt jag uppe och kollade på något, comedy central prensents för att vara exakt. Det är ett stand-up comedy program, där dem alltid har ågon ny komiker som uppträder. Jag minns komikerns namn som jag kollade på, men jag tog till mig vad han pratade om. Sex, och lite mer sex, detta var hans utgångs punkt och slut poäng på många av sina skämt och för att vara ärlig han var inte så dålig. Gillar han sex? Ja. Har det något att göra med min poäng? Typ.

Han nämde en att män som han själv (jag inkluderat), tänker nästintil bara på sex. Visst om någon bad oss att tänka på en sol som stiger upp över bergen i alperna så skulle det synas en sol som stiger upp för bergen i alperna. I ungefär en sekund, sen skulle två nakna slampor komma in i bilden automatiskt och torrjucka berget (falso symbol?). Det här inte min tankar om sex, nej utan jag bara återberätta det han med minimalt egna ord.

Varför denna besatthet av sex oss män? Varför är det så att män tänker så fanatiskt mycket på sex? Igen detta är hans tankar, och som den filosof han är hade han såklart ett svar. Det är så jävla skönt, och jag tar hans ord för det. Visst det finns andra saker som är njutbara i livet, som till exempel att äta kakor, det är jävligt gott. Men jag är inte så beronde av kakor att jag är villig att gå till en skum affär, och köpa en film för att kolla på när andra människor äter kaka. Igen detta är bara återberättat, då han äldre än mig och måste gå till en affär för att få tag i material där andra människor "äter kaka".

Snuskigt, lite barnsligt men också lite roande kan man tycka. Finns det en poäng i det? Jag det tycker jag, men jag börjde tänka på denna lustiga tanke om att sex är det ända man njuter av så mycket att man vill kolla på när andra gör det. Det var då jag kom att jag kollar ganska frekvent på när folk spelar tv-spel på youtube. Spel som inte har möjlighet till att få tag på, men som jag så gärna vill ha.

Det var det jag kom fram till att, jag tänker på sex lika mycket som jag gör på tv-spel. Jag är villig attv kolla på när en annan människa spelar ett spel bara så jag kan få en sorts andra hands upplevelse.

Igår, dock när jag skulle gå in på youtube för att göra det jag gör så mötes jag av en hemsk nyhet. Av någon anledning måste jag nu upptadera min "flash player", för annars går det inte att titta ett enda klipp på youtube eller andra liknade sajter (porr sajter?). Jag gjorde som dem bad mig och installation av upptaderingen verkade lyckas. Men utan nog tur, för trots att adobe säger att allt lyckats möts jag av samma gäckande meddlande, att jag måste uppgradera. Något som jag har flertal gånger och tappat räkningen.

Det är därför jag kommit till slutsatsen att jag är död och har hamnat i helvetet. Jag vet inte vilken cirkel jag tillhör, mina chansingar ligger på limbo, girghet och ilska. Limbo därför att jag tvingas på nytt försöka om och om igen. Girghet, därför att jag har betet mig girig och vill ha mer än jag kan få. Ilska, därför jag är jävligt förbannad just nu! Men eftersom jag inte kan sätta fingret på vilken cirkel jag är i blir min chansingar mer lutade åt limbo. Så jag ber någon som vet vad fan jag gör fel när jag fösöker installerar "flash player 10.3", rädda mig från detta helvete.

JAG BER DIG~ Anthon  


Kommentarer
Postat av: Syster

Jag tror män och kvinnor tänker exakt lika mycket på sex rent generellt. Däremot är det mindre okej för tjejer att prata högt om de. Tjejer pratar bara sex med tjej-kompisar och sex för tjejer är hemligt och fult. Sedan finns det ju dem (som jag) som skriker ut massor med sexsnack hela långa dagen och pratar det både med tjejer och killar.



Killar förväntas prata om sex, därför hörs det och man vet därför att nästan alla killar tänker på sex.



Jag lovar du har ingen aning om hur mycket tjejer egentligen tänker på sex, visserligen annorlunda eftersom vi har olika förutsättningar i sex... Och iofs är det varierande för alla eftersom alla har sex med sig själv och med andra på olika sätt.



Så ni män behöver er inte göra er stora och lustiga över er besatthet. ;)

2011-09-20 @ 00:29:30
Postat av: Anthon

Den första delen av det här inlägget är väldigt orelevant, jag vet och vet inte hur mycket var människa tänker sex. Slutpoäng med det här inlägget var inte att bevisa en viss skilland mellan män och kvinnor utan att vissa att mitt liv suger just nu därför jag inte kan titta på youtube klipp och är därför i helevtet. Så du missade poängoch fokuserade på allt som skulle kunna vara en generalisering av män och kvinnors sätt att bete sig på.

2011-09-20 @ 13:22:06
URL: http://dodgingbullets.blogg.se/
Postat av: Syster

Lägger man upp text på det sättet du gör så får du skylla dig själv, jag svarar på det jag bryr mig om och kommer förmodligen hjärntvätta dig med mina åsikter tills dina öron och ögon blöder.



Jag förstår gott och väl att du inte menar att skilja på män och kvinnor men det är precis vad du gör. So sorry.



För jag pallar inte att tycka synd om dig för att du inte kan titta på youtube.

2011-09-21 @ 00:48:25
Postat av: Anthon

När fram gick det inte att jag bara återberättade någons komikers(där med av att allt han säger är ett skämt och inte ska tas på allvar)skämt. Ingen av hans såkallade idéer var mina egna, jag säger aldrig att jag håller med honom att bara män kan tänka så mycket på sex, mer utan att jag tyckte att han hade rolig poäng att om man inte har tillgång till sex själv så vill man kolla på när gång annan har sex, för att få en viss sorts "second-hand" upplevelse. Sen så utvecklade jag bara den tanken ifrån att han sa det är bara sex vi apllicerar detta beteendet till, att "om du inte har det, kolla på det". För som sagt, jag har ingen av dessa nya tv-spels konsolerna och har därför inte tillgång till massor av spel, så vad gör jag? Jo jag kollar på dem istället, som om jag skulle kolla på porr pga att mitt sex liv inte existerar.



Men jo jag förstår att du vill debattera emot dessa manliga komiker som alltid ska göra lustiga över dem såkallade skillanderna mellan män och kvinnor, skillander som existerar bara därför att personer som dessa komiker tror för starkt på dem och därför låter dem leva kvar.



Man argumentera för att "men kom igen, det är bara ett skämt för fan låt oss skratta åt dessa löjliga stereotyper". Men tyvärr så är alla inte så smarta nog att fatta att det är bara gammla och förlegna stereotyper.



Men till sist jag ville inte på något sätt, sätta igång genus debatt med detta inlägg. Min poäng var att få till en röd tråd som börjar i änden A och slutar i änden C.

2011-09-21 @ 11:30:57
URL: http://dodgingbullets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0