Politik - Vikten av homosexualitet

Det är svårt att tala om ämnen som homosexualitet när man är en vit heterosexuell man som bor i Sverige. Det är nämligen lät att säga fel, att göra fel människor upprörda och få sig själv att framstå som homofobisk. I alla fall i andras ögon, speciellt om man säger något om homoseuxalitet som inte är helt och hållet positivt. Sen finns det ju också dem människorna som ser än som "bög älskare" bara för man tycker att homosexualitet är en helt okej och borde ses som något av vardagen. Så vad vill jag mena med den ingress? Jo vad jag än skriver i det inlägget har jag inget emot homosexuella människor på den grunden av dem är homosexuella, uppfattar ni något som stöttande eller löjligt, ha i åsyn att det är bara en åsikt som i för sig inte helt och hållet grundar sig på moraliska princper för vad som är rätt och fel när dem kommer till personlig aktration. För i grund botten ser jag på det så här, varför hänga upp sig på vem en annan människa vill knulla? Påverkar det dig att Jonas Gardell knullar med den finnen vars namn jag glömt och inte orkar kolla upp? Men detta ska inte var en prediken om varför homosexualitet bör vara generellt accepterat, och varför ni som är homofober är helt dumma i huvudet för att ni tror att homosexuella påverkar eran livsstil. Det handlar om homosexualitet när den dras in i politiken och varför den inte borde göras det och varför det är sorligt när det händer.

Jag fick inspiration till att skriva det här inlägget då presidenten av USA, Barack Obama Obama
This guy

gick i media och mer eller mindre sa att stödjer homosexuell livsstil och tycker det är helt okej att vara homosexuell och att man borde självklart få gifta sig trots sin lägning. Jätte bra att han tycker så, och han har rätt det borde vara så och det är ett problem att det är så. Men ursäkta mig för att säga detta, men är det verkligen det största problemet i modern tid?

Det är lite frustreande att en president måste officelt säga att han tycker det är okej med homosexualitet och det borde bara vara en del av vår vardag. Det kan inte vara underförståt att någon stödjer en viss diskriminerad grupp (detta fallet homosexuella) utan man måste officelt säga det.

Samt är detta också ett trick för att vinna röster och skapa en större klyfta emellan det Republicanska partitet. För det är verkligen underförståt att dem inte stödjer den homosexuella livsstilen, och det antangadet får stöd av också officella utalande av president kanditer. Så när Obama 'officelt' säger att han homosexuella har hans stöd så målar han ut en tydlig linje att dem två pariterna skiljer sig åt. Men bara på moraliska och idealla planet, vilket också är bra att dem gör i för sig men människor är jävligt dumma och dem lyssnar mycket till känslor och personliga åsikter istället logiska och rationella beslut.

Nu menar aboslut inte att man inte ska låta homosexuella leva som dem gör, och ännu mindre att dem inte får gifta sig. Men som jag har sagt förut, hur påverkar homosexuella vårat system, vårat sätt att leva på i det stora hela? Inte så mycket eller hur, det kvittar om Hans ochBertil får knulla och gifta sig med varandra om vi inte löser dem större problemen.

Ja det är hemskt att jag säger att diskriminering homosexualitet är bara ett mindre problem i det stora hela, men just nu är det så jag ser det. Jag tycker självklart att en homosexuell person förtjänar samma rättigerheter som mig, det är förjävligt att det är så men just nu är det inte mitt största problem. Just på grund av den anledning att jag tycker att det är så självklart att det ska vara så som det borde har jag svårt att se det som ett stort problem när t ex Grekland mer eller mindre håller på äter sig själv och alla andra bråkar för att dem ideologiska skillanderna hindrar oss för att kunna komma till ett logisk och rationellt beslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0